Nu ska här göras KLADDKAKA!

Här mammas goda recept som jag delar med mig till er, kära vänner:

(Isa, jag lovar att lägga upp bullreceptet här framöver också, så håll utkik!)

Ingredienser:
  • 100 g smör
  • 1 ½ dl mjöl
  • 4 msk kakao
  • 1 ½ tsk vaniljsocker
  • 2 st ägg
  • 3 dl socker
Gör såhär:
  1. Sätt ugnen på 175 grader
  2. Smält smöret i en kastrull
  3. Häll i resten utav ingredienserna
  4. Rör om tills du får en härlig smet
  5. Häll smeten i en smord form och in med den i ugnen
  6. Låt det bakas i ungefär 17 min

Låt kakan svalna och stelna till i kylen.
Pynta ev. med lite strött vaniljsocker på och servera med grädde till.

Viola! Snabbt och Enkelt!



Snodde en bild på internet, orkar inte göra det mer komplicerat ;)



Kommentarer
Postat av: Isabell

jag vet att allti din mamma bakar är undebart gott, så jag snodde detta receptet också! :D Men jag väntar på bullarna med;)

2009-11-30 @ 14:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0