Midsommar -09*

Har haft den bästa midsommar helgen någonsin
...med både tårta, kransar, lekar och Öland!

Vaknade någorlunda tidigt på fredagen och gav mig ut med Amanda för att plocka alla möjliga sommar blommor. Himla mysigt, men också en utmaning att sedan göra en något snygg krans av materialet. Har inte gjort sådana sen jag var liten! :S Resultatet blev dock ganska bra :) Min krans hänger närmst, med "lila-vitt" tema. Om nu en krans kan ha teman? Hmm...



Det tog en bra stund att göra dem, särskilt för min del, då Amanda hade hunnit göra både hennes och Erikas kransar när jag var klar med min krans. Tiden började dra ihop sig och Amanda stressade hem till sig för att färga håret och ha sig och själv skulle jag fixa musik, duscha och raka benen mm. SÅDANT SOM TAR TID JU!

Fredrik kom vid 3 tiden och en hel del packning flög in i bilen... Tält, sovsäckar, kyl box och annat som förberedning inför helgen. Vid 6 var vi iväg och även Amanda hade fyllt bilen upp med sin packning. Vi var på väg till Samarkand (maxi) för att köpa det sista inför lekarna osv, men ingenting var öppet, hör här, inte ens Satoil! Så en del av lekarna sket sig ;(

Väl framme i Evedal, hos Kristoffer, där vi skulle tillbringa och fira midsommaraftonen dukades det upp för god mat och bra musik. En mycket lyckad kväll med trevligt folk!

Skönt nog var vi i säng vid åtminstone halv 2 och var någorlunda pigga för att stiga upp och påbörja resan till Öland. Kristoffer och Erika körde först och visade vägen för oss i den andra bilen, Fredrik, Amanda och jag. Väl i Kalmar fick vi påfyllning och Sofia, Malin och Christian följde på tåget :D

Vi hade inget bokat och heller ingen lust att betala för camping plats. Tanken var att Filippa hade lite planer för var vi skulle övernatta, men den planen gick åt pipan och vi hittade istället en STOR fotbollsplan att slå upp tälten på. xD Himla bra! Nyklippt gräs och allt : ) Där efter åkte vi och handlade kött och tillbehör för att senare inviga Amandas dö läckra grill (den var faktiskt väldigt snygg) och tillbringade några mysiga timmar i Bornholm med mat och glass.

Proppmätta efter grillningen började vi senare festen vid tälten och stranden :D Jag vill lova att utsikten och solnedgången var riktigt vacker!


Här har vi halva gänget: Jag, Christian, Malin och Amanda

Jag och Sofia : )

Lite spontant tog vi oss sedan 100 meter bort till Lundegårds camping, där min bror David höll till med sina kompisar i en stuga, och festade till att med dom. Väldigt trevligt folk och bra musik :D Måste också påpeka att Sofia härmed blev en Stekare Lover (du förstår mig precis sötan)! :D

Söndagen vaknade vi oerhört trötta och stackars Malin hade fått ta itu, eller åtmistone uppleva ett par galna killar som skulle väcka oss :S "GODMORGON, DAGS ATT VAKNA!! Haha". Vi spenderade dagen, bakfulla, vid stranden... och, JAG BADADE MINSANN I HAVET! ; ) Riktigt mysigt och till och med något varmt i vattnet. Sofia och jag var i en stund, kastade macka och hade oss.. Inte helt fel. Vi är dock inga badkrukor, så dom som är borde avvakta något kanske ^^

Framåt 3 bad vi oss upp mot tälten igen och packade ihop det sista och begav oss sedan ner, in till Bornholm för att äta vår (bortsett från en eller två torra bröd bitar och lite chips) första måltid. SKIT DYRT, men åh så GOTT! Väl mätta och goá mötte vi upp Erika och Kristoffer för att ta en glass ihop och sedan köra hemåt...

Efter lite protest från Fredriks sida fick jag köra hem : )
Gjorde Ölandsbron för första gången framför ratten!



Som sagt, någon spontan men en väldigt lyckad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0