Bättre kan det inte bli...

Jag har verkligen haft en jätte skön helg med blandade gosaker, och att min förkyldning så som hosta och snuva har försvunnit är simpelt sagt UNDERBART!

Efter att jag varit hemma från skolan både onsdag och torsdag (har inga lektioner på fredagar) var det riktigt skönt att få ge sig ut lite på fredagskvällen... Och inte på tal om att få göra sig lite fin och fräsch, efter att man gått runt som en zombie i flera dar. Hur som helst så bjöds det på grillfest i Hovmantorp, så jag och Fredrik åkte dit tillsammans med Jesper, Therese, Ante och Alexandra, då det var Theres klasskompis som hade festen. Lyckligtvis bodde tjejen granne med Filippa, så även hon kom förbi en stund.


Längst fram ser vi mig och Fredrik med matfyllda kinder


Filippa hugger in på mitt kött.. Dangerous!

Annars var festen var helt okej... Vi sovde över, vilket ett flertal andra också gjorde och resultatet blev att det gick hett till i stort sätt varenda sovrum. Fredrik och jag som satt uppe lite längre, kunde riktigt höra hur det stönades från rummen :S ...Men, vad kan lite kärlek skada med? ^^

Dagen efter åkte vi in till stan och köpte lite mat åt våra hungriga magar och sen bärde det hem till Fredrik, där vi tillbringade halva dagen ute i solen och halva slumrandes i sängen. Mysigt. På kvällen körde vi hem till mig för att äta lite pizza, och smidiga som vi var hämtade vi pizzan på vägen, i Vislanda. Väl hemma hade pizzan kallnat något, så vi valde att värma den några minuter i ugnen. Några minuter blev något fler, och Fredrik och jag satt och tramsade oss på mitt rum tills vi kom på att vi kanske skulle kolla till pizzan... Ute i köket stod ugnen och pyste ut rök och när jag öppnade kom det stora lågor... Pizzan och dess kartong hade tagit eld. Snabbt som tusan, i all panik påbörjade vi en slags "släcka pizzakartongen få tyst på brandlarmet och ut med all röken" taktik och sprang fram och tillbaka i tvärs och kors för att få slut på det tutande elendet samt den förpestade rök-bomben till pizza. När läget slutligen var under kontroll och husets alla fönster och dörrar stod öppna för vädring, fick vi ringa till grimslövs världshus för att beställa en ny pizza.

Resten utav kvällen var helt lugn och sötnosen hjälpte mig få färdigt Engelskan, och sen myste vi med kaffemocka till filmen Stardust.

Söndagen har också varit väldigt mysig. Vaknade bredvid Fredrik och fick käka god frukost på altanen, vilken bestod av två toastmackor och oboy :) Innan min läxstund började och Fredriks hemfärd bad av, hann vi med tre runder krocket i solen. Jag vann hela två gånger! Snacka om mästar svingarn'. Framåt kvällen träffade jag Amanda och Philip för en stund. Amanda provade klänningen som jag köpt via tradera (vilken var för liten för mig), och på henne satt det jätte fint. ...Det fick bli en slags "tack för att du är en sådan underbar vän - pressent"  : )

Kolla så fin hon blev:




Klänningen var lite skrynklig men annars satt den perfekt!

Kommentarer
Postat av: Amagdulin

Du är en underbar vän! :D och tack söta du! <3

2009-04-30 @ 00:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0